DE GRAND CIRCLE

De Grand Circle – Een reis die ons alles heeft gegeven. Natuur, geschiedenis, steden en entertainment. Vanaf Denver deden we de staten Colorado, Utah en Nevada aan.

Rondreis de Grand Circle

Algemeen

Een reis die ons alles heeft gegeven. Natuur, geschiedenis, steden en entertainment. Vanaf Denver deden we de staten Colorado, Utah en Nevada aan. Een grote ronde met als climax diverse nationale parken op het Colorado Plateau en bijzondere steden. Het levendige Las Vegas was halverwege ons rustpunt om weer energie bij te laden voor de terugreis naar Denver

Internet onderweg

In veel hotels kun je gratis gebruik maken van hun Wifi.

Om onderweg af en toe iets op te zoeken, om de navigatie van Google te gebruiken of whatsappberichten te versturen, hebben wij een prepaid datasimcard van Keepgo (alleen data niet bellen). We hebben telefoons geschikt voor dual sim. Keepgo werkt doorgaans goed in de USA en in Canada. De landen zijn echter zo groot dat je soms onderweg geen bereik hebt. In de uitgestrekte natuur staan geen telefoonmasten. Als je in de bewoonde wereld komt, heb je doorgaans weer verbinding.

Koelbox

Wij hadden er inmiddels een gebruik van gemaakt om direct na aankomst een piepschuim koelbox te kopen om onze dagelijkse etenswaar en drankjes onderweg koel te bewaren. Deze koelboxen zijn voor een paar dollar te koop in iedere grote supermarkt. Hier én bij de meeste benzinestations kun je ook dagelijks nieuwe zakken ijs kopen. Dat ijs is harder dan het ijs uit de machines in hotels.

Tegenwoordig nemen wij een opvouwbare, vloeistofdichte, koelbox in de koffer mee, net als campingbestek. Net iets duurzamer.

koelbox-voor-onderweg

Afvalcontainers

Noord Amerika is een continent met beren. Als de de onderstaande afvalcontainers ziet, dan zit je in een gebied met beren. De containers hebben een speciale sluiting, die beren niet kunnen openen.

Bear bin

Dag 1 Amsterdam – Denver

Denver heeft geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam dus we zijn vandaag wat langer onderweg. Vroeg in de avond landen moe maar voldaan in Denver. Snel naar het hotel om bij te slapen.

Dag 2 Denver

Een dag om even op adem te komen en te acclimatiseren op de 1.500 meter hoogte waarop Denver is gelegen. De stad ligt prachtig aan de voet van de Rocky Mountains. Wij hebben de dag besteed met een bezoek aan de prachtige Denver Zoo en zijn geëindigd in het gezellige Lower Downdown (LoDo).

Dag 3 Denver – Granby (275 km)

We starten vandaag meteen met een rit door het Rocky Mountain National Park. De eerste kennismaking met de bergen van Colorado. Wij kozen op de heenweg voor de route binnendoor langs het plaatsje Nederland. Wintersportoord Granby is onze uitvalbasis de komende dagen.

Dag 4 Rocky Mountain National Park

Een extra dag gereserveerd om Rocky Mountain National Park nogmaals in alle rust te bezoeken. Elanden, herten, coyotes, marmotten en de fluithazen kruisten allemaal ons pad. We merken dat we op grote hoogte zitten. We zijn snel buiten adem.

Dag 5 Granby – Gunnison (345 km)

We duiken steeds dieper de Rocky Mountains in en passeren bergtoppen met een hoogte van ruim 4.000 meter. We rijden door de historische plaats Leadville en bereiken aan het eind van de dag Gunnisson. Een slaperig plaatsje gelegen midden in een brede vallei.

Dag 6 Gunnison – Durango (362 km)

Het hoofdgerecht vandaag is de Black Canyon of the Gunnison National Park. Het park is bij het grote publiek nog onbekend en ten onrechte ondergewaardeerd. De canyon is indrukwekkend en een echte aanrader. Op weg naar Durango komen we door het San Juan National Forest, vol sporen van goud- en zilvermijnbouw. Het historische stadje Ouray verdient een extra stop.

Dag 7 Mesa Verde National Park

Deze dag staat in het teken van Mesa Verde National Park. Het park is gelegen op een tafelberg met vergezichten op het Colorado Plateau. De meeste bekendheid ontleend het park aan de goed bewaarde klifwoningen van de inmiddels verdwenen Anasazi. Diverse woonvormen van dit Pueblo volk is hier te bewonderen. In het park ligt het accent vooral op cultuurhistorie.

Dag 8 Durango -Tuba City (423 km)

We reizen dwars door het land van de Navajo over het Colorado Plateau. We rijden iets om, via Mexican Hat, om zo het beroemde Monument Valley te bezoeken. Het Visitor Center biedt een prachtig uitzicht over de kenmerkende rotsformaties. Tuba City, hoofdstad van het Navajo volk, is onze eindbestemming.

Dag 9 Tuba City – Tusayan (137 km)

We beginnen de dag met een bezoek aan het Navajo Interactive Museum, waar we alles leren over de bewogen geschiedenis van de Navajo. De rest van de dag staat in het teken van de reis langs de South Rim van de Grand Canyon. Probeer de drukte, die oploopt naarmate de dag vordert, te mijden. Morgen is er nog een dag met nieuwe kansen.

Dag 10 Grand Canyon National Park

We willen nu tijdig de Grand Canyon bereiken om de drukte voor te zijn. We bezoeken alle hoogtepunten met Navajo Point met de Desert View Watchtower als eindbestemming. We reizen van hieruit weer terug naar Tusayan. In de middag kunnen we relaxen aan het zwembad en tegen de schemering de zonsondergang bij de canyon bewonderen.

Dag 11 Tusayan – Las Vegas (441 km)

Via Williams reizen we over de Interstate door de Mojave Desert richting Las Vegas. Vlak voor Boulder City maken we een tussenstop bij de bekende Hoover Dam en de Colorado River. Door de voorstad Henderson rijden we uiteindelijk de beroemde Las Vegas Strip op!

Dag 12 Las Vegas

Las Vegas hier zijn we dan. Wat is dit toch een heerlijke stad vol vertier en leven en alles draait hier werkelijk 24 uur door. Je hoeft je hier geen moment te vervelen. Las Vegas is echt uniek in zijn soort. Ga spelen, shoppen, zwemmen, eten, drinken want Vegas heeft het allemaal.

Dag 13 Las Vegas – Springdale (302 km)

We laten Las Vegas achter ons en rijden naar Zion National Park in Utah. We doen onderweg de Valley of Fire Highway State Park aan. Een surrealistische wereld vol felrode rotsformaties en natuurlijke bogen. De dag komt ten einde in het prachtig gelegen Springdale bij de toegang van Zion.

Dag 14 Zion National Park

De hele dag om Zion te bekijken. Je neemt bij het bezoekerscentrum de gratis shuttlebus (je betaalt wel voor de entree tot het park) en stapt in de canyon bij de haltes uit. De climax is aan het eind van de canyon bij the “Temple of Sinawava”. Je wandelt hier langs de Virgin River in de steeds nauwere canyon.

Dag 15 Springdale – Bryce (135 km)

Nog eenmaal rijden we dwars door Zion National Park. om vervolgens via het lommerrijke Dixie National Forest, waar de wereld nog onbezorgd en vredig lijkt, Bryce Canyon National Park te bereiken. Vlak voordien krijgen we als opwarmer de Red Canyon met de bekende Red Canyon Arch.

Dag 16 Bryce National Park

We hebben de hele dag om vanaf de canyonrand de Bryce Canyon te bewonderen. Het grote amfitheater oogt als een enorme verzameling felgekleurde orgelpijpen. We maken naast de auto ook gebruik van de vele wandelmogelijkheden langs de canyon. Je kunt zo de overweldigende uitzichten goed in je opnemen en op de gevoelige plaat vastleggen.

Dag 17 Bryce – Moab (420 km)

We duiken verder het Colorado Plateau in met als hoogtepunt op deze dag Capital Reef National Park. De omhoog geperste plooi in het landschap toont prachtig de diverse steenlagen die de loop der tijd markeren. Het vredige plaatsje Fruita, met zijn oude school, verdient een korte stop. Daarna geven we gas op weg naar Moab.

Dag 18 Arches National Park

In Moab hebben we een extra dag gepland omdat je de keus hebt uit 2 grote attracties. Arches National Park en Canyonlands National Park. Arches is vooral fameus vanwege zijn natuurlijke bogen, waaronder de beroemde Delicate Arch. De hoogtepunten van Canyonlands spreken voor zich. Wij kozen voor Arches, dat veel indruk op ons heeft gemaakt.

Dag 19 Moab – Glenwood Springs (320 km)

Als een Interstate al mooi kan zijn krijgen we hiervan vandaag het bewijs. Interstate 70 brengt ons dwars door de indrukwekkende de Rocky Mountains en je valt van de ene verbazing in de ander. We overnachten midden tussen de bergen in Glenwood Springs.

Dag 20 Glenwood Springs – Denver (290 km)

Vervolg van onze reis via de Interstate 70 door de Rocky Mountains. Vlak voor Denver nemen we de afslag naar Golden, de geboorteplaats van Buffulo Bill. Golden is ook een begrip bij liefhebbers van bier vanwege de Coors brouwerij, die hier is gevestigd. De reis eindigt bij ons airporthotel.

Dag 21 Denver – Amsterdam

Tijd om na drie weken voldaan en vol indrukken terug te keren naar huis. Het is mooi geweest.

Granby

Geocoding Error Occured.

Tried to Geocode:

Error Type:

Please be sure to follow the tutorial on how to setup the Google APIs required for the Advanced Google Map Widget.

Google Map API Key Tutorial

De Grand Circle aanvragen

Vul hier al je wensen en voorkeuren in en wees hierbij zo specifiek mogelijk. Op deze manier kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn. Het voorstel wat je krijgt van UStravel.nl is geheel vrijblijvend, er zitten geen verplichtingen aan

De Grand Circle
Reisgezelschap
Aanvragen worden alleen in behandeling genomen indien de complete NAW worden doorgegeven