SHORT BREAK NEW ENGLAND

De reis Short break New England was de tegenhanger voor onze bezoeken aan het westen van Amerika. Vanuit Boston hebben we een korte rondreis gemaakt door New England. Een goede gelegenheid om ook Acadia National Park te bezoeken.

Dag 2 1 Vermont

Algemeen

Deze reis was de tegenhanger voor onze bezoeken aan het westen van Amerika. Vanuit Boston hebben we een korte rondreis gemaakt door New England. Een goede gelegenheid om ook Acadia National Park te bezoeken. Bij veel rondreizen blijft dat naar onze mening ten onrechte buiten de route.

Internet onderweg

In veel hotels kun je gratis gebruik maken van hun Wifi.

Om onderweg af en toe iets op te zoeken, om de navigatie van Google te gebruiken of whatsappberichten te versturen, hebben wij een prepaid datasimcard van Keepgo (alleen data niet bellen). We hebben telefoons geschikt voor dual sim. Keepgo werkt doorgaans goed in de USA en in Canada. De landen zijn echter zo groot dat je soms onderweg geen bereik hebt. In de uitgestrekte natuur staan geen telefoonmasten. Als je in de bewoonde wereld komt, heb je doorgaans weer verbinding.

Koelbox

Wij hadden er inmiddels een gebruik van gemaakt om direct na aankomst een piepschuim koelbox te kopen om onze dagelijkse etenswaar en drankjes onderweg koel te bewaren. Deze koelboxen zijn voor een paar dollar te koop in iedere grote supermarkt. Hier én bij de meeste benzinestations kun je ook dagelijks nieuwe zakken ijs kopen. Dat ijs is harder dan het ijs uit de machines in hotels.

Tegenwoordig nemen wij een opvouwbare, vloeistofdichte, koelbox in de koffer mee, net als campingbestek. Net iets duurzamer.

koelbox-voor-onderweg

Afvalcontainers

Noord Amerika is een continent met beren. Als de de onderstaande afvalcontainers ziet, dan zit je in een gebied met beren. De containers hebben een speciale sluiting, die beren niet kunnen openen.

Bear bin

Dag 1 Vertrek Amsterdam-Boston (181 km)

Na een korte rechtstreekse vlucht naar Boston start de trip direct met een iets langere rit voor de eerste overnachting. Wij kozen voor het plaatsje Keene in New Hampshire.

Dag 2 Keene – Lake Placid (383 km)

We rijden vandaag door de lieflijke Green Mountains in Vermont en de Adorindack Mountains in New York State. Door een bosrijke omgeving afgewisseld met vele meren, komen we uiteindelijk aan in het olympisch wintersportoord Lake Placid waar we ovdernachten.

Dag 3 Lake Placid – Gorham (380 km)

Vandaag staat een mooie tocht richting de White Mountains in New Hampshire op het programma. Maak onderweg een korte stop bij het boeiende Crown Point aan Lake Champlain.

Dag 4 Gorham

We hebben de White Mountains in alle rust verkend. Maak een wandeling of rijdt naar de top van Mount Washington. Een spectaculair uitzicht over de bergwereld van de White Mountains is je beloning. Inwoners van Boston maken graag en veelvuldig gebruik van de White Mountains.

Dag 5 Gorham – Bar Harbor (314 km)

Via de rustige Highway 2 zakken we dwars door Maine af naar Bar Harbor gelegen aan de Atlantische Oceaan. Het levendige Bar Harbor staat bekend om zijn rijke kreeftvangsten. Het mooie plaatsje ligt midden in Acadia National Park.

Dag 6 Acadia National Park

De vrije dag gebruiken we om het toeristische stadje Bar Harbor en Acadia National Park in alle rust te verkennen. Door de Park Loop Road te volgen komen we langs alle toppers aan de fraaie kustlijn. Een maaltijd met kreeft, waarvoor deze streek fameus is, mag aan het eind van de dag niet ontbreken.

Dag 7 Bar Harbor – Kennebunkport (308 km)

We zakken langs de Atlantische kust af richting Boston. Higway 1 volgt de kustlijn langs diverse mondaine badplaatsen. Onderweg brengen we een bezoek aan Fort Knox aan Penobscot River. Eindbestemming Kennebunkport is een lieflijk vissersdorpje met meerdere populaire restaurants waar kreeft weer veelvuldig op het hoofdmenu staat.

Dag 8 Kennebunkport – Amsterdam (150 km)

De reis loop op zijn einde. Vandaag nog een korte rit naar Boston vanwaar wij direct doorvlogen naar Amsterdam. Je kunt er ook voor kiezen de reis een paar dagen te verlengen in Boston.

Keene
Lake Placid
Gorham
Bar Harbor
Kennebunkport
Show Places
urban jungle scene with cars traffic new york city1
Keene
beautiful foliage colors new york central park sunset usa
Lake Placid

Geocoding Error Occured.

Tried to Geocode:

Error Type:

Please be sure to follow the tutorial on how to setup the Google APIs required for the Advanced Google Map Widget.

Google Map API Key Tutorial

Short break New England aanvragen

Vul hier al je wensen en voorkeuren in en wees hierbij zo specifiek mogelijk. Op deze manier kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn. Het voorstel wat je krijgt van UStravel.nl is geheel vrijblijvend, er zitten geen verplichtingen aan

Short break New England
Reisgezelschap
Aanvragen worden alleen in behandeling genomen indien de complete NAW worden doorgegeven