VULKANEN VAN DE CASCADES

Vulkanen van de Cascades – Deze reis voert je langs vulkanen in Californië, Oregon en Washington en de enorme sequoia’s.

Dag 12 3 Sunset Crescent City

Algemeen

Eén van onze favoriete staten is Oregon en dat was het al voordat “Wie is de mol” er kwam. Deze reis voert je langs vulkanen in Californië, Oregon en Washington en de enorme sequoia’s. Elke dag picknicken met een andere vulkaan op de achtergrond. Je komt tijdens deze reis ogen tekort

Internet onderweg

In veel hotels kun je gratis gebruik maken van hun Wifi.

Om onderweg af en toe iets op te zoeken, om de navigatie van Google te gebruiken of whatsappberichten te versturen, hebben wij een prepaid datasimcard van Keepgo (alleen data niet bellen). We hebben telefoons geschikt voor dual sim. Keepgo werkt doorgaans goed in de USA en in Canada. De landen zijn echter zo groot dat je soms onderweg geen bereik hebt. In de uitgestrekte natuur staan geen telefoonmasten. Als je in de bewoonde wereld komt, heb je doorgaans weer verbinding.

Koelbox

Wij hadden er inmiddels een gebruik van gemaakt om direct na aankomst een piepschuim koelbox te kopen om onze dagelijkse etenswaar en drankjes onderweg koel te bewaren. Deze koelboxen zijn voor een paar dollar te koop in iedere grote supermarkt. Hier én bij de meeste benzinestations kun je ook dagelijks nieuwe zakken ijs kopen. Dat ijs is harder dan het ijs uit de machines in hotels.

Tegenwoordig nemen wij een opvouwbare, vloeistofdichte, koelbox in de koffer mee, net als campingbestek. Net iets duurzamer.

koelbox-voor-onderweg

Afvalcontainers

Noord Amerika is een continent met beren. Als de de onderstaande afvalcontainers ziet, dan zit je in een gebied met beren. De containers hebben een speciale sluiting, die beren niet kunnen openen.

Bear bin

Dag 1 Vertrek Amsterdam Portland (40 km)

Na een lange rechtstreekse vlucht zetten we vanuit Portland direct koers richting Sandy, een klein voorstadje van Portland aan de voet van de vulkaan Mount Hood.

Dag 2 Sandy – Packwood (299 km)

Het avontuur begint meteen met twee vulkanen op het menu. We passeren Mount Hood en dan via de Forest Road richting Randle, waarbij we de oostflank van Mount St. Helens passeren.

Dag 3 Mount Rainier National Park

We bevinden ons vlakbij de, met zijn hoogte van ruim 4.300 meter, hoogste vulkaan in de Cascades Range Mount Rainier. We hebben de hele dag de tijd om het gelijknamige National Park te bezoeken. Een indrukwekkende ervaring in een overweldigende bergwereld val ons ten deel.

Dag 4 Packwood – Redmond (210 km)

Een korte rit naar Seattle waardoor er voldoende tijd resteert voor een eerste kennismaking met deze veelzijdige stad. We overnachten in het voorstadje Redmond. We hebben kaarten voor de honkbalwedstrijd van de Seattle Mariners. Redmond is die avond, na de wedstrijd, makkelijk te bereiken.

Dag 5 Redmond – Omak (362 km)

Vandaag trekken we verder het binnenland in. We rijden parallel aan de Canadese grens dwars door het North Cascades National Park naar Omak. Dit Natonale Park is bij het grote publiek minder bekend. De prachtige turquoise bergmeren en steile bergen waren voor ons het bewijs dat de North Cascades meer waardering verdienen.

Dag 6 Omak – Coeur d’Alene (363 km)

We gaan voor de bosrijke en landelijke route door vandaag Highway 20 te volgen. Onderweg maken we een korte stop bij de plaats Republic en bewonderen diverse historische gebouwen. Laat in de middag arriveren aan de oever van het grote waterbekken waaraan Coeur d’Alene is gelegen.

Dag 7 Coeur d’Alene – Wallowa Lake (385 km)

Dwars door Idaho reizen we nu naar de bij toeristen nauwelijks bekende Wallowa Mountains. We bezoeken onderweg het Nez Perce Historical Park en laten ons meevoeren in de boeiende maar trieste geschiedenis van deze stam.

Dag 8 Wallowa Mountains

Een rustdag om de Wallowa Mountains en het meer in alle rust te ontdekken. We staan stil bij de gedenkplaats voor het beroemde opperhoofd Joseph van het Nez Perce volk en bezoeken het gelijknamige lieflijke plaatsje. Tenslotte hebben we de dag mede gebruikt voor een bezoek aan Hells Canyon.

Dag 9 Wallowa Lake – Prineville (439 km)

Langs delen van de Oregon Trail en ranches reizen we dwars door Oregon. De reis gaat verder via de John Day Highway naar het John Day Fossil Beds National Monument. Met zijn prehistorische vondsten zeer interessant en vooral het bezoekerscentrum is de moeite waard!

Dag 10 Prineville – Shady Cove (319 km)

Vulkanisme is ook vandaag weer bepalend. We reizen langs het Newberry National Volcanic Monument en Crater Lake National Park.  Crater Lake wordt geflankeerd door Mount Bachelor en de vulkanen van the Three Sisters aan de horizon. Je zit midden tussen de vulkanen van de Cascades Range  en komt ogen tekort.

Dag 11 Shady Cove – Crescent City (315 km)

We zakken verder af naar de Pacific Ocean in Californië. Via de verlaten bossen van het Klamath National Forest en de woeste Rogue River naderen we de Red Wood sequoia ‘s. De eerste giganten doemen op in Jedediah Smith Redwood State Park. Er zijn hier volop mogelijkheden om te wandelen tussen deze reuzen en te ervaren hoe nietig je bent.

Dag 12 Crescent City

Een hele dag om te genieten van Redwood National Park. Wederom een kennismaking met de grootsheid van deze oeroude wouden. Bij de monding van de Klamath River kun je met enig geluk walvissen voor de kust zien zwemmen. Bij terugkomst stond een lekkere clam chowder (soep) op het menu. Een passende afsluiting van je bezoek aan deze visrijke kust.

Dag 13 Crescent City – Klamath Falls (360 km)

We trekken nogmaals dwars door het vrijwel onbewoonde Klamath National Forest. Je waant je hier alleen op de wereld. Lichtpunt onderweg is het dorp Happy Camp waar de herinnering aan bigfoot levend wordt gehouden. Volgens overleveringen zijn er meerdere waarnemingen in Klamath National Forest. Het vrije uitzicht op de vulkaan van Mount Shasta is het toetje van deze dag.

Dag 14 Klamath Falls – Detroit (303 km)

Over de Cascade Lakes National Scenic Byway reizen we via Bend nog eenmaal dwars door de Cascades Range richting het bergdorpje Detroit. We passeren onderweg weer diverse vulkanen.

Dag 15 Detroit – Portland (259 km)

We nemen bewust een omweg en volgen de fraaie route langs de Clackamas River. Vandaag is onze eindbestemming Portland. Hier eindigt tevens onze reis en leveren we de auto in.

Dag 16 Portland

Vandaag konden we even op adem komen. Alle reisindrukken verwerken we in relaxed Portland  met een biertje in de hand bij één van de vele micro-breweries die deze stad rijk is.

Dag 17 Portland – Amsterdam

Het zit er nu helaas echt op. Tijd om in te checken. Morgen zijn we weer thuis!

Sandy
Show Places
urban jungle scene with cars traffic new york city1
Sandy
beautiful foliage colors new york central park sunset usa
Packwood

Geocoding Error Occured.

Tried to Geocode:

Error Type:

Please be sure to follow the tutorial on how to setup the Google APIs required for the Advanced Google Map Widget.

Google Map API Key Tutorial

Vulkanen van de Cascades aanvragen

Vul hier al je wensen en voorkeuren in en wees hierbij zo specifiek mogelijk. Op deze manier kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn. Het voorstel wat je krijgt van UStravel.nl is geheel vrijblijvend, er zitten geen verplichtingen aan

Vulkanen van de Cascades
Reisgezelschap
Aanvragen worden alleen in behandeling genomen indien de complete NAW worden doorgegeven